Hoşgeldiniz...
Yorumlarınızla beslendiğimi unutmayın...
Beni aç bırakmayın :)

11 Ocak 2012 Çarşamba

fırında beşamelli patatessss

çok severim kendilerini fırsat buldukça da yaparım yarısına yakınını da ben yerim oh afiyet olsun bana :))) yapmak isteyenler için tarif edeyim....4-5 tane patatesi halka halka kesip 1 bardak suda haslıyorum kısık ateşte.suyunu çekince bir borcamı azcık sıvı yağ ile yağlıyorum ve patatesleri tuzlayıp diziyorum...üzerine beşamel sos yapıyorum ve döküyorum.bu arada fırını 200 C turbo ya önceden ayarlıyorum ki çabuk olsun...beşamel sosun üzerine bir avuç rendelenmiş kaşar peyniri serpiyorum ama borcama değdirmeyin peynirleri kızarınca yapışıyor :))) altını yağlamayı da unutmayın bulaşık derdiniz az olsun...sonra üzeri kızarana kadar duruyo fırında yaklaşık 20 dk da olur ama arada kontrol edin yanmasın...fırından çıkınca ayyyyhhh çok güzellll hemen yemeliyim demeyin damağınız yanar tecrübeyle sabit :) işte oyle afiyet olsun....




 beşamel sos için:
2 çorba kaşığı un
yarım litre süt
2çorba kaşığı zeytinyağı
tuz
karabiber

yağı tencereye koyup unu kavuruyoruz üzerine soğuk sütümüzü döküp topaklanmaması için iyice ve sürekli karıştırıyoruz sonra kaynayınca içine biraz tuz biraz karabiber koyuyoruz ve üzeri donmadan patatesimize döküyoruz...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...